Získejte
průvodce
na cestě
k udržitelnému
podnikání
Firmy, vlády i společnost postupně směřují k uhlíkové neutralitě, lepšímu pracovnímu prostředí a vůbec společensky zodpovědnější ekonomice.
Objevte s námi cesty, jak transformovat svou firmu (klidně i malou) díky znalostem získaným prostřednictvím společného projektu "expertů a srdcařů" Glopolis a RSJ.
Na tomto webovém rozcestníku naleznete shrnutí nejpodstatnějších informací a zdrojů, aby jste se mohli vydat sebejistě na cestu k větší udržitelnosti.
Udržitelné podnikání je takový způsob podnikání, který se neorientuje pouze na krátkodobý zisk, ale zohledňuje principy a podmínky, které zajišťují, že je možné se takovému podnikání věnovat dlouhodobě.
Pro různé firmy a sektory ekonomiky to v praxi znamená trochu odlišné věci, ale základní kategorie jsou podobné:
spotřeba energie a emise skleníkových plynů
spotřeba vody
ochrana biodiverzity
produkce znečištění a odpadu
pracovní podmínky a nediskriminace
zdraví a bezpečnost
sociální vztahy
dodavatelsko-odběratelské vztahy, produktová odpovědnost
místní komunity a lidská práva
nezávislost představenstva
audit a kontrola
odměny
práva akcionářů
etika
daňové postupy
Podněty k vám budou přicházet z různých stran:
Promítnutí firemních (osobních) hodnot
Zvýšení investiční atraktivity
Preference udržitelných firem jako zaměstnavatelů
Tlak na udržitelnost v rámci celého dodavatelského řetězce
Preference udržitelných výrobků a služeb
Pozitivní obraz firmy
Podpora (zvýhodňování) zelených investic
Stanovení podmínek pro dotace či veřejné zakázky
Tyto trendy se často vzájemně doplňují. Právě regulace se v současnosti dostává do popředí, zejména díky balíku již zavedených a chystaných opatření Evropské unie, v jejichž centru stojí tzv. Green Deal a taxonomie. Z těchto legislativních opatření EU také vzešel pojem ESG, ve firemním prostředí čím dál častěji skloňovaný.
I když se zatím týkají jen zlomku velkých společností - těch velkých a obchodovaných na finančních trzích, v horizontu 2-3 let budou vyžadovat specifické, doložitelné změny již od cca 1500 českých firem. Jejich okruh se bude dále rozšiřovat!
Pro firmy, které tento proces včas nastartují, je zvyšování udržitelnosti příležitostí lépe ukotvit svůj podnikatelský model v měnícím se prostředí, získat konkurenční výhodu, nebo dokonce nastartovat nové segmenty trhu. Pro ty, kteří se transformovat nedokáží, nestihnou či zatím dost dobře nemohou, mohou vyvstat závažná rizika.
Chcete být v obraze? Dejte nám o sobě vědět a my vás rádi zapojíme do našich chystaných aktivit - webinářů, diskusních stolů, aktualit atd.
Firmy zabývající se udržitelností, se kterými jsme již v kontaktu: