V druhé polovině března vydala Evropská komise návrh směrnice o zelených tvrzení. Cílem je zvýšit jistotu, že když se něco prodává jako zelené, tak tomu tak ve skutečnosti opravdu je. Spotřebitelé budou mít kvalitnější informace, podle kterých si budou moci vybrat produkty a služby šetrné k životnímu prostředí.
Profitovat z toho budou i podniky. Ty, které vynaloží skutečné úsilí na zlepšení environmentální udržitelnosti svých produktů, spotřebitelé snáze rozpoznají a zvýší se jim tak prodej - spíše než aby musely čelit nekalé konkurenci. Návrh se zaměřuje na explicitní tvrzení, jako například: “dodávka s kompenzací CO2”, “obal tvoří 30% recyklovaného plastu” nebo “opalovací krém šetrný k oceánům”.
Než společnost sdělí spotřebitelům jakýkoli ze zahrnutých typů zelených tvrzení, budou muset být tato tvrzení nezávisle ověřena a podložena vědeckými důkazy.
Více zde.